Kezdőlap

Kővári György (Bp., 1934. máj. 3.Bp., 1982. jan. 26.): építészmérnök, Ybl-díjas (1964). Tanulmányait a Bp.-i Műszaki Egyen 1957- ben fejezte be, ettől kezdve haláláig a MÁV Tervező Vállalat tervezője, majd osztályvezetője volt. 1963-1966 között a Balaton fejlesztési tervével foglalkozott, de elsősorban közlekedési létesítményeket tervezett. Az 1970-es évek közepén mint főépítész a METROBER keretén belül a bp.-i közlekedési csomópontok kialakításával is foglalkozott. Főbb megvalósult épületei: bp.-i Déli pályaudvar új fejépülete (1961- 62), bp.-i Déli pályaudvar teljes átépítése (1969), balatonfüredi pályaudvar (1967-72), bp.-i Keleti pályaudvar metrócsatlakozása (1967- 70), kazincbarcikai pályaudvar (1959-60), Kőbánya-Kispest metróvégállomás (1980), bp.-i Skálaáruház (1982). Tervet készített a Kelenföldi pályaudvar felvételi épületének koncepciójára, tervezett több MÁV-üdülőt, társasházat. Az egyiptomi vasutak részére biztosítóberendezési épületeket, Nigériában egy komplex oktatási centrumot tervezett. A MÁV Kórház rekonstrukciójára készített koncepciótervét elfogadták, kiviteli terveinek készítése közben hunyt el. – Irod. Derdák Tivadar: K. Gy. (Magy. Építőművészet, 1982. 3. sz.).