Az EU döntéshozó szervei, bizottságai és jogalkotása
Európai Tanács (EiT)
A tagországok kormányfőinek évente kétszer ülésező testülete, a Közösség legfőbb döntéshozó szerve. Nem rendelkezik formális jogosítvánnyal, döntései nem képezik részét az EU jogrendszerének. Az integráció legfontosabb stratégiai kérdéseit mégis ez a testület dönti el. Az EiT dönt a közösség fejlődését érintő alapvető kérdésekben, meghatározza a fejlesztés fő szempontjait, a Közösség külpolitikai irányát.
Tanács
Az EU legfelső törvényhozó szerve. A Tanács a tagországok külügyminisztereinek testülete. Az elnöki tisztet egy-egy külügyminiszter hat hónapig tölti be. A testületet Általános Ügyek Tanácsaként is nevezik, megkülönböztetésként a Szektorális Tanácstól, amely szakminiszterek testülete. A Tanács az EU legfontosabb, általános érvényű ügyeiben dönt. Döntéseit egyedül hozza meg. Döntést csak a Bizottság előterjesztése alapján hozhat. A testület a tagállamok érdekeinek legmagasabb szintű EU-beli képviselete. A nemzeti érdekek rendkívül erőteljesen meghatározzák az EU politikáját, sőt elsőbbséget elveznek a közösségi érdekekkel szemben. A Tanács hatásköre, "ereje" egyre csökken, mert folyamatosan vesz át feladatokat, jogokat a Bizottság és az Európai Parlament.
Bizottság
A tényleges végrehajtó hatalmat gyakorló testület tagjai az EU-hoz a tagállamok által delegált állandó képviselők. A Bizottság húsz tagból áll (nagyobb országok 2-2 főt, a kisebbek 1-1 főt küldenek), a megbízatás 5 évre szól. A Bizottság testületet és egyben hivatalnoki apparátust is jelent, ez utóbbi 20 ezer főből áll. A Bizottság tagjai nemzeti kormányuktól függetlenül működnek. A Bizottság egyértelműen közös európai érdekeket érvényesít, ilyen értelemben ellenpólusa az elsősorban nemzeti érdekeket előtérbe helyező Tanácsnak. Rendkívül szerteágazó, bonyolult feladatkörét három fő terület köré csoportosíthatjuk: intézkedéseket kezdeményez, szerződéseket ellenőriz és az EU végrehajtó testülete.
A végrehajtó hatalmat gyakorló feladat ellátásaként a Bizottság irányítja a közös politika megvalósítását, illetve ellenőrzi annak betartását. További fontos szerepe a közösségi alapok és a segélyprogramok (lásd PHARE) kezelése és a közös költségvetés megvalósítása. A Bizottság mint hivatali szervezet 23 főigazgatóság keretében működik, e szervezeteket a tartalmi megnevezés mellett római számmal és DG-vel jelölik (pl. DG-VI. - mezőgazdaság). A főigazgatóságok létszáma és tagozódása változó, igazgatóságok és osztályok szerint szerveződnek.
Európai Parlament
Képviselőit a tagországok polgárai választják, politikai csoportok szerint működnek a frakciók. Évente 12-szer üléseznek, üléseik - kivételként az EU szerveiben - nyilvánosak. A képviselők munkájukat bizottságokban végzik.
Az EP fő feladata a politikai ellenőrzés, ezt a jogot elsősorban a bizottsági tisztviselők beszámoltatása útján gyakorolják. Legfontosabb szerepük a Közösség költségvetésének és zárszámadásának jóváhagyása. Vétójoggal rendelkezik a nemzetközi szerződésekkel, az új tagállamok felvételével és az új, egységes belső piaccal kapcsolatban. Jelentős jog az EP működési mechanizmusában, hogy a nemzeti parlamentekhez hasonlóan rendelkezik a bizalmatlansági indítvány jogával.
Az EP nem igazi jogalkotó szerv, de jogköre folyamatosan bővült az elmúlt években, a véleményezési jogtól haladva az együttműködési jogig.
Európai Bíróság
A Bíróság az EU szerződéseinek és közösségi jogrendszer megvalósításának, betartatásának legfőbb szerve. Az EU leginkább nemzetek feletti, független szerve. A tagállamok mindegyike 1-1 főt jelöl a Bíróságba, a Miniszterek Tanácsa nevezi ki a bírókat 6 évre. Tevékenysége szinte valamennyi jogágat felöleli, betölt: alkotmánybírósági, közigazgatási , polgári, döntőbírósági és nemzetközi bírósági szerepet is.
Számvevőszék
A Maastrichti Szerződés rendelkezése alapján került az EU fő szervei közé. Feladata a közös költségvetés végrehajtásának ellenőrzése, jelentései alapján dönt az EP az előző évi költségvetés elfogadásáról. Tagországonként 1-1 főt küldenek a Számvevőszékbe, a tagokat a Tanács nevezi ki 6 évre.
Gazdasági és Szociális Bizottság
A Tanács és Bizottság számára ad segítséget gazdasági és társadalmi kérdések véleményezésével. Érdekképviseleti (munkavállalók, munkáltatók és egyéb) csoportok tagjaiból tevődik össze a tanácsadó testület, tagjainak száma 222 fő. Jelentősége a Parlament erősödésével egyre csökken.
Régiók Bizottsága
Tanácsadó szerv, melyet döntései előtt meg kell hallgatnia a Tanácsnak, ill. a Bizottságnak, regionális politika, képzés, kultúrpolitika, transzeurópai hálózatok kérdéseiben. A Bizottság 222 tagját 4 évre a tagállamok önkormányzatainak képviselői közül 4 évre nevezi ki a Tanács.
Európai Beruházási Bank
Általános feladata a tagországok gazdasági fejlődésének segítése. A bank alaptőkéjét a tagországok adják össze. Nem profitorientált intézmény, ezért rendkívül alacsony kamattal ad hitelt állami és magánvállalatoknak. A kölcsön feltétele, hogy a Bizottság és a hitelt kérő ország kormánya tanúsítsa, hogy a hitel nemzeti és közösségi célokat egyaránt szolgál.
Az EU jogrendszere
Az EU jogrendszere sajátos és bonyolult szerkezetű. A jogszabályok három nagy csoportra oszthatók:
Elsődleges jog: azok a jogszabályok tartoznak ide, amelyeket a tagországok kormányai írnak alá. (Pl. belépési okmányok, Európai Uniós Szerződés.)
Másodlagos jog: rendeletek, irányelvek, határozatok és állásfoglalások közel 100 ezer oldalt betöltő rendszere. Ezeket a jogszabályokat az érintett államok kormánya mellett az állampolgároknak és a vállalatoknak is be kell tartaniuk.
Egyéb jogalkotás: az Európai Bíróság ítéletei, alkalmazott jogelvei, valamint azok a nemzetközi szerződések tartoznak ide, amelyeket a Közösség valamelyik intézménye köt meg a Közösség nevében.
Az EU jogrendszerének legfontosabb
szabálya az, hogy közvetlen hatályú és a nemzeti joggal szemben elsődleges,
ez azt jelenti, hogy a tagállamok akkor is elfogadják és érvényesítik az
EU jogszabályait, ha az nemzeti jogukkal ellentétes. A jogharmonizáció
megvalósítása érdekében a nemzeti jogrendszereket a tagállamok folyamatosan
igazítják az EU jogszabályaihoz megőrizve nemzeti sajátosságaikat.
Időrendi
táblázat az EU kialakulásáról (Főbb előzmények,
állomások)
1946: Sir Winston Churchill javasolja az Európai Egyesült Államok létrehozását.
1948: Benelux vámunióról szóló szerződés életbe lépése.
1949: Európa Tanács megalapítása (az EU-tól független intézmény, bár tagja mindegyik EU-ország).
1950: Schumann-terv (Franciaország és Nyugat-Németország acél- és széniparának integrációs javaslata, az európai egyesülési folyamat születési okmányának tekinthető).
1951: ESZAK (Európai Szén- és Acélközösség, más néven MONTÁNUNIÓ) létrehozása, hat nyugat-európai ország - NSZK, Franciaország, Olaszország, Benelux államok - részvételével, az európai integráció első alapvető intézménye.
1957: A Római Szerződéssel a MONTÁNUNIÓ tagjai megalapítják az Európai Gazdasági Közösséget (EGK). Fő cél a teljes körű integráció.
1960: Létrejön az Európai Szabadkereskedelmi Társulás, az EFTA, tagjai nem azonosak az EGK-val, lényege laza tömörülés, nem érinti a tagországok külső kereskedelempolitikáját.
1961: Nagy-Britannia, Írország, Dánia felvételi kérelmet nyújt be az EGK-hoz, 1962-ben Norvégia is, a csatlakozási kísérletek nem járnak sikerrel.
1963: Francia-Nyugatnémet Barátsági Szerződés aláírása, Párizs-Bonn tengely megszületése (Charles de Gaulle megvétózza Nagy-Britannia felvételét).
1964-1965: Az EGK-ban kiéleződnek az érdekellentétek, különösen a mezőgazdasági politika, a közös agrárárakkal kapcsolatban. A konfliktusok másik fő forrása, hogy Franciaország ragaszkodva saját atom-ütőerő kiépítéséhez, 1966-ban kilép a NATO katonai szervezetéből. Éleződnek a döntéshozatali folyamattal kapcsolatos ellentétek, Franciaország ragaszkodik az egyhangú döntéshozatalhoz, elutasítja a minősített többséget.
1967: Az EGK Minisztertanácsa elfogadja az első ötéves gazdasági programot és a hozzáadott értékadó bevezetését. Egyesítik a Hatok integrációs szerveinek az Európai Szén- és Acélközösségnek, az Európai Gazdasági Közösségnek és az Európai Atomközösségnek az intézményeit, döntéshozó szerveit. Ezután együttesen Európai Közösségek-nek (EK) nevezik őket.
1968. Megvalósul a vámunió, a tagországok között a kereskedelem a vámoktól és a mennyiségi korlátozásoktól mentessé válik.
1968: Kiépül az EK közös agrárpolitikája, a Common Agricultural Policy (CAP) rendszere.
1969: EK állam- és kormányfői csúcstalálkozó, amelyen elhatározzák az integráció továbbfejlesztését és a gazdasági és valutáris unió kialakítását.
1970: Júniusban elhatározza az EK,
hogy megkezdik a felvételi tárgyalásokat Nagy-Britanniával, Írországgal,
Dániával és Norvégiával.
Októberben az EK külügyminiszterei
Luxemburgban elfogadják a Davignon-jelentést, amely az Európai Politikai
Együttműködés létrehozását javasolja.
1971: Életbe léptetik a fejlődő országokkal való kereskedelemben az Általános Preferencia Rendszert, amely az általuk az EK-ba exportált ipari termékek túlnyomó részére vámmentességet, ill. vámkedvezményt nyújt. Ugyanez érvényes a közös agrárrendtartás hatálya alá nem eső mezőgazdasági és élelmiszeripari termékekre is.
1972: Együttműködést hoznak létre a valutaárfolyamok ingadozásának mérséklésére, ez 1977-ig működik, 1979-től ezt felváltja az Európai Monetáris Rendszer.
1973: Nagy-Britanniát, Írországot
és Dániát felveszik az EK-ba, így kilenc tagúvá válik a közösség.
Létrehozzák a pénzügyi együttműködési
alapot.
1974: Az EK állam- és kormányfőinek
csúcstalálkozóján döntenek az Európa Tanács létrehozásáról, évenkénti háromszori
üléséről.
Eldöntik az Európa Parlament választásának
módját.
1975: A Lomei Egyezmény megkötése,
amelyet az EK és az ACP (afrikai, Karib-tengeri, csendes-óceáni) országok
írnak alá. Az egyezmény a világ legtöbb tagra kiterjedő kereskedelempolitikai
egyezménye, ötévenként újítják meg, jelenleg 70 fejlődő országgal van érvényben.
Az Európai Regionális Fejlesztési
Alap létrehozása.
Görögország benyújtja az EK-hoz
csatlakozási kérelmét.
1976: Az Európa Tanács hágai ülésén nyilatkozatot fogadnak el az európai unióról.
1977: Megnyílik a Szakmai Képzés
Fejlesztésének Európai Központja (CEDEFOP) Berlinben.
Spanyolország és Portugália beterjeszti
az EK-hoz csatlakozási kérelmét. Befejeződik a vámhatárok lebontása a régi
és az új EK-tagok között, megszűnnek az ipari termékek vámjai az EK és
az EFTA-tagországok között, így egész Nyugat-Európa szabadkereskedelmi
övezetté válik.
1978: Európa Tanács brémai ülése, ahol döntés született az Európai Pénzügyi Rendszer (EMS) kidolgozásáról.
1979: Az Európai Monetáris Rendszer
(EMS) létrejöttével a monetáris együttműködés új szakasza kezdődik az EK-ban,
bevezetik az ECU-t, a közös elszámolási egységet.
Megtartják az Európa Parlament első
közvetlen választását.
1981: Az EK felveszi Görögországot 10. tagállamként.
1983: Európa Tanács ülése Stuttgartban, aláírják az Európai Unió létrehozásáról szóló ünnepélyes nyilatkozatot.
1984: Az Európa Parlament megszavazza az EU megalapításáról szóló szerződés tervezetét.
1985: A Schengeni Egyezmény megkötése; a résztvevő országok államhatárán a közös ellenőrzést, egymás határain pedig szabad határátlépést határoznak el. (Az eredeti terv szerint az egyezmény 1990-ben lép életbe, valójában csak 1995-ben került erre sor.)
1986: Spanyolország és Portugália
az EK tagjává válik, így a tagok száma 12-re növekedik.
Aláírják az Egységes Európai Okmányt
(SEA), ami 1987-ben lép életbe. Az okmányba beépítik az integrációs fejlődés
legfontosabb eredményeit, a továbbfejlesztés főbb szempontjait.
1988: Cecchini-jelentés; az egységes belső piac előnyeit számszerűsíti.
1989: PHARE-program (Lengyelország és Magyarország számára segélyprogram a gazdasági szerkezet átalakítására).
1990: A Maastrichti szerződés előkészítése.
Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési
Bank (EBRD) létrehozása.
Német egyesülési szerződés aláírása.
Magyarország felvétele az Európa
Tanácsba. EK csúcstalálkozó, az évezred végéig kialakítandó integráció
fő vonalainak elfogadása.
Az EK Külügyminiszteri Tanácsa jóváhagyja
a Magyarországgal, Lengyelországgal és Csehszlovákiával kidolgozandó társulási
szerződés mandátumának tervezetét.
1991: "Európai Megállapodás", a magyar, csehszlovák, lengyel szerződés aláírása, legfontosabb eleme, hogy tízéves időszakon belül szabadkereskedelmet hoznak létre az ipari termékekre.
1992: A Maastrichti Szerződés aláírása az Európai Unióról.
1993: Hatályba lép az Európai Uniós Szerződés.
1994: Magyarország és Lengyelország felvételét kéri az Európai Unióba.
1995: Ausztria, Finnország és Svédország csatlakozási egyezménye.
1995: Életbe lép a Schengeni Egyezmény,
a tagországok közös határain megszűnik az EU állampolgárok ellenőrzése.
Bulgária, Románia, Szlovákia a teljes
jogú tagságra nyújt be kérelmet.
1996: Kormányközi konferencia a Maastrichti
Szerződés felülvizsgálatáról.
A
fontosabb rövidítések magyarázata
ACE: Action for Cooperation in the Field of Economics = gazdasági együttműködési program
ACP: African, Caribbean and Pacific Countries = afrikai, karibi és csendes-óceáni országok
BIS: Bank for International Settlements = Nemzetközi Fizetések Bankja
CAP: Common Agricultural Policy = közös agrárpolitika
CEC: Commission of the European Communities = az EK Bizottsága
CEECs: Central and Eastern European countries = közép-kelet-európai országok
CEFTA: Central European Free Trade Association = Közép-európai Szabadkereskedelmi Megállapodás
CELEX: a közösség jogtára
CEN: Comité Européen de Normalisation = Európai Szabványügyi Bizottság
CENELEC: Comité Européen de Normalisation Éléctrotechnique = Európai Elektronikai Szabványügyi Bizottság
CFSP: Common Foreign and Security Policy = közös kül- és biztonságpolitika
CIET: Centre for Infromation on Education Techniques = Oktatási Technikák Információs Központja
COREPER: Comité des Representants Permanents = Állandó Képviselők Bizottsága
CPI: Consumer price index = fogyasztói árindex
EAGGF: European Agricultural Guidance and Guarantee Fund = Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garanciaalap
EBRD: European Bank for Reconstruction and Development = Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank
EC: European Community = Európai Közösség(ek)
ECB: European Central Bank = Európai Központi Bank
ECS: Economic and Social Commitee = Gazdasági és Társadalmi Bizottság
ECSC: European Coal and Steel Community = Európai Szén- és Acélközösség
ECU: European Currency Unit = európai valutaegység
EDC: European Defence Community = Európai Védelmi Közösség
EDF: European Development Fund = Európai Fejlesztési Alap
EEA: European Economic Area = Európai Gazdasági Térség
EEC: European Economic Community = Európai Gazdasági Közösség
EFTA: European Free Trade Association = Európai Szabadkereskedelmi Társulás
EIB: European Investment Bank = Európai Beruházási Bank
EIF: European Investment Fund = Európai Beruházási Alap
EMCF:European Monetary Cooperation Fund = Európai Monetáris Együttműködési Alap
EMI: European Monetary Istitute = Európai Monetáris Intézet
EMS: European Regional System = Európai Monetáris Rendszer
EMU: Economic and Monetary Union = Gazdasági és Monetáris Unió
EP: European Parliament = Európai Parlament
EPC: European Political Cooperation = Európai Politikai Együttműködés
ERDF: European Regional Development Fund = Európai Regionális Fejlesztési Alap
ERM: Exchange Rate Mechanism = árfolyamrendszer
ESCB: European System of Central Banks = Központi Bankok Európai Rendszere
ESF: European Social Fund = Európai Szociális Alap
EU: European Union = Európai Unió
EUREKA: European Research Coordination Agency = Európai Kutatási Koordinációs Ügynökség
EUROSTAT: Statistical Office of the European Communities = Az Európai Közösségek statisztikai hivatala
GATT: General Agreement on Tariffs and Trade = Általános Kereskedelmi és Vámtarifa Egyezmény
GDP: Gross Domestic Product = bruttó hazai termék
GNP: Gross National Product = bruttó nemzeti termék
GSP: General System of Preferences = Általános Preferenciarendszer
IBRD: International Bank for Reconstruction and Development = Nemzetközi Újjáépítési és Fejlesztési Bank (Világbank)
IMF: International Monetary Fund = Nemzetközi Valuta Alap
OECD: Organisation for Economic Cooperation and Development = Nemzetközi Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet
PHARE: Poland-Hungary Assistance for Restructuring the Economy = támogatás Lengyelország és Magyarország gazdaságának átalakításához
SEA: Single European Act = Egységes Európai Okmány
TEMPUS: Trans-European Cooperation Scheme for Higher Education = Európai Felsőoktatási Együttműködési Hálózat
TEN: Trans-European Networks = transeurópai hálózatok
WTO: World Trade Organisation = Világkereskedelmi
Szervezet
A
Bizottság hivatali szervei: főigazgatóságok
DG-I. külgazdasági és külkapcsolatok
DG-II. gazdasági és pénzügyek
DG-III. ipari ügyek
DG-IV. versenypolitika
DG-V. foglalkoztatás, ipari kapcsolatok és szociális ügyek
DG-VI. mezőgazdaság
DG-VII. szállítás
DG-VIII. fejlesztés
DG-IX. személyzeti ügyek és adminisztráció
DG-X. információ, kommunikáció, kultúra és audiovizuális média
DG-XI. környezet, nukleáris biztonság és polgári védelem
DG-XII. tudomány, kutatás és fejlesztés
DG-XIII. távközlés, információs piac és a kutatások hasznosítása
DG-XIV. halászat
DG-XV. belső piac és pénzügyi szolgáltatások
DG-XVI. regionális politika és kohézió
DG-XVII. energetika
DG-XVIII. hitel és beruházások
DG-XIX. költségvetés
DG-XX. pénzügyi ellenőrzés
DG-XXI. vámok és közvetett adók
DG-XXII. oktatás, képzés és ifjúság
DG-XXIII. vállalatpolitika, nagykereskedelem,
idegenforgalom
és szövetkezetek.
Főbb állattenyésztési
és fogyasztási adatok
Az adatok az 1994-es évet tükrözik
Országok |
marha- állomány 1000 db |
állomány 1000 db |
termelés összesen 1000 tonna |
|
|
fogyasztás kg/fő |
fogyasztás kg/fő |
Ausztria |
|
|
|
|
|
|
|
Belgium1 |
|
|
|
|
|
|
|
Dánia |
|
|
|
|
|
|
|
Egyesült Királyság |
|
|
|
|
|
|
|
Finnország |
|
|
|
|
|
|
|
Franciaország |
|
|
|
|
|
|
|
Görögország |
|
|
|
|
|
|
|
Hollandia |
|
|
|
|
|
|
|
Írország |
|
|
|
|
|
|
|
Luxemburg |
|
|
|
|
|
|
|
Németország |
|
|
|
|
|
|
|
Olaszország |
|
|
|
|
|
|
|
Portugália |
|
|
|
|
|
|
|
Spanyolország |
|
|
|
|
|
|
|
Svédország |
|
|
|
|
|
|
|
Magyarország |
|
|
|
|
|
|
|
1 A
belgiumi adatok a luxemburgi adatokat is magukba foglalják ott, ahol nincs
külön luxemburgi adat.
Hüvelyes takarmánynövények vetésterülete és termelése (1996)
Országok |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Ausztria |
|
|
|
|
|
|
|
Belgium |
|
|
|
|
|
|
|
Dánia |
|
|
|
|
|
|
|
Finnország |
|
|
|
|
|
|
|
Franciaország |
|
|
|
|
|
|
|
Görögország |
|
|
|
|
|
|
|
Hollandia |
|
|
|
|
|
|
|
Írország |
|
|
|
|
|
|
|
Luxemburg |
|
|
|
|
|
|
|
Nagy-Britannia |
|
|
|
|
|
|
|
Németország |
|
|
|
|
|
|
|
Olaszország |
|
|
|
|
|
|
|
Portugália |
|
|
|
|
|
|
|
Spanyolország |
|
|
|
|
|
|
|
Svédország |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az Európai Unió és Magyarország gabonatermelése (1996/97)
Országok | Betakarított terület, 1000 ha | Összes termés, 1000 tonna | ||||||||
Gabona | Búza | Árpa | Rozs | Kukorica | Gabona | Búza | Árpa | Rozs | Kukorica | |
Ausztria |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belgium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dánia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Egyesült Királyság |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Finnország |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Franciaország |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Görögország |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hollandia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Írország |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Németország |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Olaszország |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Portugália |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Spanyolország |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Svédország |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Magyarország |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A tagországok részesedése a regionális célú támogatásokból
Megnevezés |
|
|
|
|
|
Dánia |
110,0
|
5205
|
43090
|
210
|
2553
|
Luxemburg |
13,0
|
398
|
2570
|
33
|
5058
|
Hollandia |
600,0
|
15387
|
41530
|
39
|
1447
|
Svédország |
538,7
|
8780
|
449960
|
61
|
1197
|
Ausztria |
663,6
|
8023
|
83860
|
83
|
7913
|
Egyesült Királyság |
5319,0
|
58390
|
244100
|
91
|
21790
|
Belgium |
967,0
|
10119
|
30520
|
96
|
31684
|
Franciaország |
6193,0
|
57916
|
543970
|
107
|
11385
|
Finnország |
819,6
|
5086
|
338150
|
161
|
2424
|
Németország |
15600,0
|
81400
|
356970
|
192
|
43701
|
Olaszország |
16445,0
|
57248
|
301320
|
287
|
54577
|
Spanyolország |
28094,0
|
39223
|
505990
|
716
|
55523
|
Görögország |
13980,0
|
10415
|
131960
|
1342
|
105941
|
Portugália |
13980,0
|
9866
|
91910
|
1417
|
152105
|
Írország |
5620,0
|
3572
|
70290
|
1573
|
79954
|
Magyarország várható támogatása1 |
14379,0
|
10214
|
93034
|
1408
|
114156
|
1 Görögország, Írország és Portugália támogatottsága alapján