Otto Klemperer a harmincas évek elején kikeresztelkedett, s amikor a háború után megalakult az izraeli állam, soha nem hívták meg vendégszerepelni. Egy ízben Párisban fogadáson találkozott az izraeli miniszterelnökkel, s nagyobb társaság gyűrűjében rögtön szóvá is tette ezt. A miniszterelnök így válaszolt:
Klemperer úr, bár művészetét népünk vezetői nagyra becsülik, mégis úgy érezzük, hogy kikeresztelkedésével eltávolodott tőlünk, ez a mélységes oka annak, hogy nem hívtuk meg Önt idáig.
Klemperer visszakérdezett:
De Stokowski is kikeresztelkedett, és ennek ellenére ő már háromszor volt vendégszerepelni Izraelben!
A miniszterelnök mosolyogva válaszolt:
Ez igaz, de Stokowski úr speciális feltétellel vállalta el a hangversenyt: nem kért tiszteletdíjat érte.
Klemperer legyintett:
Na látja, én még mindég túl zsidó vagyok ahhoz, hogy ezt így elfogadjam!
Az öreg Klemperer egy londoni Beethoven-próbára nyitott sliccel ment be, ingének alja pedig kitüremkedett a nyíláson a próba folyamán a zenekar végig vihogott, s ezt az öreg karmester nem értette. Végül odafordult a koncertmesterhez:
Mondja, min vihog a zenekar a próba eleje óta?
A karmester roppant zavartan válaszolt:
Herr doktor Klemperer, megbocsásson, de nyitva van a slicce!
Klemperer hanyagul odanézett, s így válaszolt:
Na jó, jó, de mi köze ennek Beethovenhez?
Zsarnoki karmester volt a legendás Arthuro Toscanini is. Angliai évei alatt egy ízben operafelvételre készültek, mikori Toscanini a közreműködő sztárénekesnőt megkérte, hogy egy nehéz koloratúrát ismételjen el. A harmadik felszólítás után a nő önérzetesen odaszólt Toscanininek:
Maestro, kérem, ne feledje, hogy én az opera világának egyik legfényesebben ragyogó csillaga vagyok!
Toscanini megfellebbezhetetlenül válaszolt:
Ahol a nap ragyog, ott a csillagok nem látszanak.