H. Bracht: Experimental factors related to aptitude-treatment interactions. RER. 1970. 40. sz. 627-645. o.
Gronbach L. J.: Beyond the two disciplines of scientific Psychology. American Psychologist, 1975. 30. sz. 116-127. o.
L. J. Gronbach – R. E. Snow: Aptitudes and instructional methody. New York, Irvington, 1977.
A. Flammer: Wechselwirkung zwischen Schülermerkmal und Unterrichtsmethoden – eine zerronnene Hoffnung.
H. Madl. – A. Krapp (Hrsg.): Schuleingangsdiagnose. Verlag Hogrefe, Göttingen, 1978. 113-119. o.
R. Glaser: Some implications of previous work on learning and individual differences. In: R. M. Gagné (Ed) Learning and individual differences. Columbus, Ohio: Merrill Books, 1967. 368. o.
G. Salomon: Heuristic Models for the Generation of Aptitude-Treatment Interaction Hypoteses. RER, 1972. 2. sz. 327-342. o.
R. Schwarzer – K. Steinhangen (Eds) Adaptiver Unterricht. München, Kösel, 1975.
W. Witzel: Schülergesteuerter Unterricht – Eine Analyse von Forschungsberichten. Neue Unterrichtspraxis, 1973. 6. sz. 392-389. o.
Réthy Endréné: A tanulói személyiségtényezők és a pedagógiai eljárások összeegyeztethetősége – egy szertefoszló álom? Magyar Pedagógia, 1985. 4. sz. 394-397. o.