Kútvölgy – A Svábhegyre vezető vasút és a vízvezetékcsövek említésekor Jókai az NK-szöveghez fűzött lábjegyzetében írja: „E regény megírásakor sem a vasút, sem a vizvezeték még nem létezett” (Jókai Mór összes művei. Nemzeti kiadás [1-100. k. Bp. 1894 – 98. A jövő század regénye 52 – 53. k. 1896.] 52. k. 109.). A Fogaskerekű vasút csak 1874-ben nyitotta meg üzemét, de már Lechner felveti az 1871-es pályázaton első díjat nyert tervében egy „hegyi vasut” építésének gondolatát.” (Vö. Preisich G., idézett mű, 2. k. 40.) Az azonban már túlzás, amit Jókai később: A Svábhegy és a kábelvasút c. cikkében ír: „Mikor a Svábhegyen épült fogaskerekü vasut a közforgalomnak átadatott, a megnyitó ünnepélyes lakomán a vállalat derék igazgatója egy felköszöntőt mondott, melyben kiemelte, hogy ennek a vasutnak az eszméjét ő (a Rigivasut létrehozója) nekem valamelyik regényemből vette, melyben én a jövendő titkaiba pillantva a többek között azt is leirom, hogy a Svábhegyre vasut fog felkanyarogni”. (Vasárnapi Újság 1896. nov. 22. 44. sz. 83.) A vízvezeték szerepeltetését a regényben feltehetőleg az is indokolja, hogy 1872-ben a főváros vezetősége elhatározta végleges vízmű építését. (Preisich, idézett mű, 2. k. 114.)