ETR jelen és jövő

 

 

Az elmúlt kilenc év során, mióta az Egységes Tanulmányi Rendszer (ETR) megvalósításának igénye megfogalmazódott, számtalan ötlet, elképzelés, terv és megvalósítási javaslat született, mind a megvalósítás módjára, mind tartartalmára vonatkozóan.

Az ETR 2001. május 2-án megkezdte működését a Pécsi Tudományegyetemen, és ezzel számtalan, a múltra vonatkozó kérdés és dilemma jelentőségét vesztette, ill. megválaszolásra került.

A kérdés ma az, hogy a megszületett tapasztalatok - az immár két éves működés során -  hogyan épültek be a rendszerbe ill. a megjelenő igények, milyen fejlesztési irányokat jelölnek ki számunkra.

Az előadásban az ETR funkcionális és technológiai áttekintésen túl, be kívánjuk mutatni a működés tapasztalatait a fejlesztési irányokat, fókuszterületeket.

Ma úgy gondoljuk, hogy az ETR meghatározó jelentőségű információs rendszerré vált a magyar felsőoktatásban nemcsak az oktatásszervezés területén, de jelentős hatással van az intézmények informatikai fejlesztéseire.