Dr. Dósa Imre:

Elektronikus oktatási infrastruktúra kialakítása a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jogi és Államtudományi Karán.

Súlyponteltolódás a távoktatási technológiáról a tartalmi, módszertani kérdések irányába

I.                    Történeti háttér: Szabványos technológia sikere

II.                 Könnyen kezelhető, informatív felületek (adatbázis szemlélettel)

a.       Tananyag átadása

b.      Konzultáció, párbeszéd

c.       Hirdetmények

III.               Tartalmi kérdések

a.       Tananyagcsomagok

b.      Ellenőrző kérdéssorok

IV.              Módszertani csomópontok

a.       Személyes kapcsolattartás - távjelenlét

b.      Ügyvitel támogatás

V.                 Technológiai kihívások

a.       Kreditek

b.      Eseményvezérelt működés

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karán 5 évvel ezelőtt kezdődött az elektronikus oktatási infrastruktúra fejlesztése. A fejlesztés fókuszát mindvégig az aktuális cél határozta meg.

Kezdetben az alapkérdés - miként lehet a tantermek méretének korlátját ledönteni - a technológiai alapok megteremtését célozta. Internet vagy BBS? Tananyag szolgáltatás vagy konzultációs felület? Tanulmányi ügyek intézése távolról? A kezdeti kérdések a technológia elsődlegességét hangsúlyozzák.

A könnyen használható eszközök létrejöttével párhuzamosan a fejlesztők figyelme a módszertani kérdések, a tartalomszolgáltatás felé irányult. Az oktatást segítő anyagok tartalmi minimuma, a kommunikációs formák meghatározása vált elsődlegessé.

Az előadás felvillantja a technológiai háttér fontosabb elemeit és az elméleti megfontolások oktatási gyakorlatba átültetett csomópontjait.

Dr. Dósa Imre
adjunktus, PPKE JÁK
dosa@jak.ppke.hu
http://www.dosa.ini.hu